Sunday, June 22, 2014

Rezeki yang terlewat




Rezeki datang lagi dan lagi untuk Kak Una .. semalam dapat imbuhan kecemerlangan PMR daripada Koperasi Polis , Hari ni pulak dapat daripada Koperasi guru Selangor .. banyak jugak la jumlah dua2 tu ... ada lagi satu koperasi mak terlepas pandang .. takpe la itu bukan rezeki kakak .

Dah 5 bulan kakak di MRSM .. dah serasi dengan kehidupan di sana . Hari ni emak dikejutkan dengan surat tawaran ke SBP .. intake berapa pun tak tau la .. dapat pulak ke SBP Intergrasi Tun Abdul razak di Pekan Pahang . Kalau dapat sebelum MRSM maybe Kak Una dah pilih yang tu sebab ditawarkan Salin Tulen ( Agama ) ... memang dia nak sangat aliran agama . Tapi kami terpaksa tolak yang yang ini dan Kak Una akan meneruskan perjuangannya di MRSM .

Baru - baru ni pun dah merasa anugerah pengetua ... mak ayah harap dia boleh buat lebih baik lagi in future dengan keputusan yang lebih cemerlang ... dan yang paling membanggakan emak , kakak mempunyai akhlak yang cemerlang . Itu pun dah mencukupi . Moga rezeki anak-anak lain pun semurah rezeki kakak .

Nisha pun dah banyak berubah ... kalau dulu culas bab solat , sekarang dia dah istiqamah ... nampak dia banyak berdoa dan mengaji .. sejuk perut mak ... dan emak pun dah kurang membebel pada dia sebab dia banyak membantu dengan kerja-kerja rumah . Moga tuhan buka hati Yasmeen dan Haikal juga untuk jadi hamba Allah yang taat ... tanpa perlu disuruh atau diingatkan . Bukan senang nak didik anak di zaman yang penuh cabaran , penuh godaan .



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails