Saturday, January 3, 2015

Susahnya nak betulkan yang biasa , Biasakan yang betul

Assalamualaikum ,

Salam Maulidur Rasul ... semoga di hari yang mulia ini kita semua sentiasa dalam lindungan Allah .

Dah lama sangat kami menyepi .... mood berblogging jatuh merudum . Sayang sangat dengan blog kami , tempat menyimpan banyak kenangan pahit manis . Yang baik-baik tu boleh la diambik buat tauladan ... yang tak elok tu buat la sempadan , jangan ditiru perangai buruk akak tu .

Seperti dalam tulisan akak sebelum-sebelum ni , kami still lagi terus berusaha keras untuk istiqamah dalam usaha untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik . Mencuba sedaya upaya untuk berbuat baik dalam segala hal ...

Memang susah untuk istiqamah , meninggalkan terus kebiasaan yang dibuat bertahun-tahun . Paling susah nak menjaga solat , nak solat diawal waktu ... nak buat solat-solat sunat lagilah liat .... nak menjaga hati , berperasangka baik dengan semua orang . Semua tu bukannya senang ... kadang -kadang akak kalah juga berperang dengan hati .... tambah - tambah lagi ketika stress . Mula la nak fikir dan cakap yang bukan-bukan .




Bersyukur sangat-sangat I am blessed with a very good husband , hamba Allah yang mampu membimbing kami ... imam kami yang tegas . Alhamdulillah anak-anak pun senang dibentuk ... terutamanya anak-anak dara kami .

Azam tahun baru ... akan terus berusaha untuk istiqamah ... untuk mengembalikan keceriaan di wajah , untuk kurangkan bersosial di wassapp dan facebook . Bukan apa , kadang kala bila meluahkan perasaan kita terbuat dosa bercerita tentang orang lain .


* maafkan kami jika coretan ini berunsur riak ... bukan niat kami . Sekadar diari kenangan kami . 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails