Sunday, July 24, 2016

Nak tapi tak nak ....blogging

Assalamualaikum.

Lama sekali baru tangan ni mampu menekan keyboard untuk menulis di sini . Alasan yang sama . Takut tertulis perkara-perkara yang negatif ... tu yang nak dielakkan .


Banyak yang nak diceritakan sampai tak tahu nak mula dari mana ... dulu memang la rajin bercerita secara lisan atau bertulis .. sejak berumur ni keinginan tu makin menurun . Sesuai la dengan umur kan . Anak-anak pun dah makin besar . Tak sesuai semua benda nak dijaja kepada umum. 

Alhamdulillah ... nikmat Allah terlalu besar . Nikmat kasih sayang ... nikmat rasa cukup dalam banyak perkara . Hidup ini ada turun naiknya . Adakalanya Allah uji tapi akak selalu anggap ujian yg Allah bagi tu sebagai rahmat . Bila sedih .. bila stress lagi dekat kita dengan Allah . Doa akak sentiasa ada untuk insan-insan yang buat akak sedih ... bukan hanya doa untuk diri sendiri saja . Bila akak rasa nak marah , geram ke .. akak sedekahkan al-fatihah banyak2 ke spolan itu .... and it's worked . Meme hati akan rasa lebih tenang .

Syukur .. bila makin berumur ni makin byk sabar . Tumpuan lebih kepada family sekarang , tugas lain jatuh no 3 dah ... dan yang paling utama how to please Allah ...sebab kepada DIA lah kita akan kembali . Masih belum cukup bekalan nak dibawa. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails