Wednesday, October 5, 2011

Azam tak nak meroyan lagi ... tak baik untuk kesihatan


TAK NAK MEROYAN DI BLOG ... APALAGI DI FB

Azam baru .. tak kisah la walaupun belum masuk tahun baru , rasanya benda yang baik tak perlu lah ditangguh .. iyer tak ? Lately akak agak stress dengan keja yang tak putus-putus ... stress jugak dengan perangai orang ... mungkin orang lain pun ada stress dengan perangai akak . Stress dengan perangai anak-anak . Tapi akak tak tulis statement meroyan di rumah sini dan lebih-lebih lagi di fb ... kalau boleh tak nak orang tau .

Dulu , kalau geram je , nak tulis bagitau di fb ... sekarang ni akak akan ambik tindakan diam je ... akak dah cuba tak tulis di blog or fb wall tentang masalah yg membelenggu akak ... yes! akak berjaya ! ... wall fb or blog pun tak penuh dengan unsur-unsur negatif yang boleh membuatkan orang lain bagi tanggapan yang salah pada kita ..... masalah dalam hidup adalah perkara biasa ... datang dan pergi bersilih ganti ... jangan biar dia bertapa dalam diri kita ... selalunya dalam seminggu reda la kemarahan & stress tu . Kalau pandai handle lagi cepat dia hilang .

Kalau fikir sangat ... kalau ikut hati sangat .. boleh sakit jiwa , boleh murung , boleh mati ... lebih baik cepat2 tangani stress ni dengan cara yang sesuai dengan kita . JANGAN SAMPAI SATU DUNIA TAHU KITA TENGAH STRESS DENGAN MASALAH ... ADA BENDA YANG BOLEH DI-SHARE ... ADA PERKARA YANG TAK SESUAI KITA BAGITAU SEMUA ORANG , TERUTAMANYA MASALAH DALAM RUMAHTANGGA OR FAMILY KITA .

Google2 gambar yang sesuai untuk entry ni , akak terjumpa tips tangani stress yang sesuai kita diamalkan .

Jom click sini sini dan sini untuk tips tu ... TQVM

1 comment:

jay said...

Azam yg baik dn bagus! Aku pon patut ikut tu... cuma, mampukah aku?

ewaaahh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails