Monday, January 21, 2019

Day 5 : Cappadocia

Alhamdulillah, sampai dah kami ke Cappadocia. Dapat merasa duduk Cave House Hotel, duduk dalam gua. Cantik hotelnya. Syukur sangat perjalanan kami setakat ini baik-baik sahaja.
Dari Istanbul ke Bursa, Pamukkale, Konya dan seterusnya ke Cappadocia, banyak pengalaman menarik dikutip bersama adik, kakak dan sahabat-sahabat saya.
Guide kami, Encik Hazimin Sulaiman dan pembantunya yang setia melayani kami bagai kakak sendiri. Paling best part makan. Terkejut - kejut kami setiap kali dibawa ke restoran.
Waktu makan malam biasanya memang surprise, restoran cantik, makanan pun terbaik sampai tak terdaya nak makan, sajiannya sedap dan banyak pula tu. Memang kelaut dalamlah eat clean kami.
Selain makan, menempuh perjalanan jauh dari satu bandar ke bandar yang lain juga satu pengalaman baru bagi sesetengah dari kami. Namun, penat dan lenguh duduk berjam-jam dalam van hilang sekelip mata bila tiba ditempat yang dituju.
Turki sememangnya cantik dan menarik. Patutlah ramai rakyat Malaysia memilih Turki sebagai salah sebuah negara yang wajib dilawati.
InshaAllah, saya doakan rakan-rakan semua dapat jejakkan kaki ke negara ini suatu hari nanti.
Haslinda Mat Isa
Catatan Trip Anatolia hari ke-5

kami menginap di Osman Bay , cave house hotel 






orang perempuan dan shopping tak dapat dipisahkan .



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails