Saturday, April 4, 2020

We Are Back


Assalamualaikum semua . YES .... We are back . Tapi untuk lama mana tak tau lagi . Dah lama tak menulis di sini . Dah bersawang pun blog 'Kami in the house ' . Apa khabar semua ... masih waras ke sepanjang 18 hari kena kurung ni ? Alhamdulillah kami ber7 masih OK stay at home . Sekali sekala kedengaran rungutan 'Bosan' tapi semua masih tak mengelupur dan gelisah nak keluar rumah .

Rutin harian sepanjang PKP kami tak banyak berubah . Yang pasti makan , makan dan makan lagi ... aktiviti kedua 'Tidoq' . Sepanjang PKP juga kami berpeluang untuk buat spring cleaning . Kalau hari-hari biasa memang takdak masa nak ber-spring cleaning yang betul2 mengemas . Satu hari satu bilik ... sental sana sental sini ... dengan grill tingkap semua dilap . Ada lagi yang dalam proses nak dikemas ... dan ada berbeg plastik sampah penuh dengan kain baju dan barang-barang lain yg nak dibuang . 


Kesian hero sorang ni .. Dia biasanya aktif .. hujung minggu jarang lekat di rumah . Abang Haikal rindu nak pi training menembak , rindu nak pi memancing .. rindu lepak dengan kawan-kawan . Sabarlah abang ... main lah game tu , emak tak larang . Jangan buat benda pelik-pelik sudah .


Nikmat di sebalik dugaan . Ayah yang biasanya adalah ahli surau telah menjadi imam kami sepanjang PKP . Solat Magrib dan Ishak wajib berjemaah semua sekali ... Emak juga merasa solat berjemaah 5 kali sehari berimamkan encik suami . Satu perkara yang emak selalu tunggu . Setiap kali ada peluang berjemaah dengan ayah , pasti emak akan grab . 

Ayah masih kerja macam biasa cuba sekarang tak sibuk sangat . Ayah masih bertugas di dalam kawasan ... ada banyak masa dengan kami dan kurang risiko bertemu orang ramai . Emak risau setiap kali ayah keluar . Kami yang tinggal di rumah ni memang tak jejak keluar . Emak langsung tak keluar pagar rumah sejak 18hb Mac . Moga semua ni cepat berakhir . Rindu rutin yang dulu . 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails